Pod tym przewrotnym tytułem, chcę podpowiedzieć Ci dzisiaj świetny pomysł na szkolenie. Jest to kolejny post, w którym odpowiadam na zagadnienie z ankiety przeprowadzonej wśród moich Czytelników.
Marta napisała: “Pracuję w szpitalu, czuję się ciut niezręcznie mówiąc jak udzielać pierwszej pomocy, kiedy szkolę lekarzy czy pielęgniarki… Dodatkowo sama znam podstawy głównie z filmików na yt i nie czuję się mocna w tym temacie”.
Zdarza się, tak jak w przypadku Marty, że pracując w szpitalu musisz przeszkolić lekarzy z zasad I pomocy. Zdarza się, że pracując w laboratorium, musisz przeszkolić chemików z zagrożeń chemicznych. Zdarza się musieć przeszkolić mnóstwo innych specjalistów z tematyki, którą znają o wiele lepiej od nas. Taka sytuacja może wprawiać w zakłopotanie. Może też generować sporo stresu. Jak wyjść z niej z twarzą?
Mnie też zdarzyło się kiedyś na szkoleniu wstępnym pracowników produkcji, że jeden uczestnik powiedział mi, że jest ratownikiem medycznym. Odruchowo powiedziałam, że w takim razie, poproszę jego, aby podzielił się ze mną i pozostałymi pracownikami informacjami o tym jak udzielać pierwszej pomocy. Wyszło to świetnie! Pracownik opowiedział bardzo życiowo i przystępnie o I pomocy, pracownicy mogli zadawać pytania, wywiązała się bardzo ciekawa dyskusja. Ja też się wtedy czegoś nowego nauczyłam. Sytuacja win-win.
I Tobie też bardzo serdecznie polecam ten sposób. Staraj się prowadzić szkolenia w sposób nowoczesny, łamiąc sztywniackie reguły. Im bardziej pomysłowe i interaktywne szkolenie, tym lepszy efekt! Czyż nie warto jest oddać głos specjalistom? To świetny sposób na przełamanie szkoleniowej rutyny!
- Od kiedy można szkolić z BHP?
- Jak dobrze prowadzić szkolenia z BHP?
- Jak NIE szkolić z BHP. 5 najczęściej popełnianych błędów.
- Co trzeba zrobić, żeby móc prowadzić firmę szkoleniową z BHP
- Jak szkolić z BHP pracowników obcojęzycznych
- Kompetencje psychologiczne i społeczne istotne dla osób prowadzących szkolenia BHP
- Obowiązki pracownika w zakresie BHP